نوبت دوم کنکور سراسری به تعویق افتاد | ۲۱ و ۲۲ تیر ماه زمان برگزاری نوبت دوم کنکور درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد
سرخط خبرها

چگونه از رایانه کهنه مان استفاده کنیم؟

  • کد خبر: ۸۸۹۷۸
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
چگونه از رایانه کهنه مان استفاده کنیم؟
وقتی می‌خواهید یک رایانه شخصی جدید تهیه کنید، احتمالا نمی‌دانید با دستگاه قدیمی خود و متعلقات آن چه کنید. شاید تصمیم بگیرید که آن را بفروشید یا از آن به عنوان یک دستگاه پشتیبان اضطراری استفاده کنید. با این حال می‌توانید از آن برای استفاده‌های خلاقانه‌تر هم بهره ببرید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وقتی می‌خواهید یک رایانه شخصی جدید تهیه کنید، احتمالا نمی‌دانید با دستگاه قدیمی خود و متعلقات آن چه کنید. شاید تصمیم بگیرید که آن را بفروشید یا از آن به عنوان یک دستگاه پشتیبان اضطراری استفاده کنید. با این حال می‌توانید از آن برای استفاده‌های خلاقانه‌تر هم بهره ببرید. در این متن با چند روش برای استفاده دوباره از رایانه، لپ تاپ و صفحه نمایش آشنا می‌شوید.

مرکز چند رسانه‌ای

یکی از مفیدترین کار‌هایی که می‌توانید با یک رایانه قدیمی انجام دهید؛ این است که آن را به اتاق نشیمن خانه منتقل کنید و آنجا را به یک مرکز چندرسانه‌ای تبدیل کنید. با نصب و راه اندازی Kodi یا نرم افزار‌های مشابه روی دستگاه خود می‌توانید فیلم تماشا کنید، به موسیقی گوش دهید و حتی بازی کنید. Kodi برای استفاده با کنترل از راه دور طراحی شده است، بنابراین می‌توانید رایانه قدیمی خود را به تلویزیون متصل کرده و از روی کاناپه آن را کنترل کنید. مزیت این نرم افزار سبک بودن آن است و به فضای زیادی نیاز ندارد، به همین دلیل می‌توانید آن را به راحتی روی سخت افزار‌های بسیار قدیمی نصب کنید.

یک سرور خانگی بسازید

اگر با خانواده زندگی می‌کنید، خیلی خوب است که بتوانید موسیقی، ویدئو و عکس‌های خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. حتی اگر به تنهایی زندگی می‌کنید، می‌توانید از داشتن مکانی برای ذخیره محتوا‌های چندرسانه‌ای خود بهره‌مند شوید. برای این کار به یک سرور خانگی نیاز دارید. می‌توانید از رایانه قدیمی خود برای میزبانی محتوای چندرسانه‌ای و دیگر فایل‌های خود استفاده کنید و هر زمان که لازم بود به آن‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید به دیگر کاربران شبکه خود، دسترسی به سرور خانگی را بدهید. این کار به شما امکان می‌دهد فایل‌های خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

یک وب سرور راه اندازی کنید

برای میزبانی فایل‌ها در اینترنت هم راه حل وجود دارد. اگر خودتان وب سایت دارید، می‌توانید به جای پرداخت هزینه هاست یا استفاده از هاست رایگان، سایت خود را از خانه میزبانی کنید که البته می‌تواند برای سایت شما مضر باشد. شما می‌توانید رایانه قدیمی خود را به راحتی به عنوان یک وب سرور راه اندازی کنید. پس از راه اندازی وب سرور، می‌توانید وب سایت‌های خود و دوستان خود را میزبانی کنید.

همچنین اگر می‌خواهید فایل‌ها را از طریق اینترنت به اشتراک بگذارید، اما وب سایت خاصی ندارید، می‌توانید وب سرور را برای استفاده از FTP تنظیم کنید. هنگامی که شما یا دوستانتان می‌خواهید به سرور FTP دسترسی داشته باشید، می‌توانید از Windows Explorer به عنوان یک سرویس گیرنده FTP استفاده کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->